Ostravská spoločnosť Velor-X-Trike sa pokúša o nemožné a mieni opanovať európsky trh tých najlacnejších elektromobilov. Iste ide o veľmi zaujímavý segment, v ktorom aktuálne chýba konkurencie od zavedených veľkých značiek. Ako vlastne vyzerá a funguje elektromobil VXT 2 Quadro, ktorý v základnej výbave stojí približne 3 800 € bez DPH?
Ide o malé a pomerne roztomilé vozidlo, ktoré je dizajnované vyložene do mestských ulíc. S dĺžkou 226 cm, šírkou 118 cm a výškou 145 cm sa stane kráľom tých najmenších parkovacích miest. Pokiaľ pracujete v centre mesta, tak zaručene prikývnete hlavou, že parkovanie s rozmerovo štandardnou Octaviou je ohromný problém. A preto v prípade VXT 2 Quadro dávame palec hore!
Ďalším zaujímavým benefitom, nad ktorým zajasajú predovšetkým násťroční (rodičia už menej), je možnosť riadiť VXT 2 Quadro už od 15 rokov. Stačí si totiž zaobstarať vodičské oprávnenie kategórie B1.
Malé autá, ktoré možno riadiť už od pätnástich rokov, majú kvôli svojej konštrukcii rad obmedzení. Konštrukčná rýchlosť 45 km/h im neumožňuje cestovať po diaľniciach alebo rýchlostných cestách. Oproti veľkým autám zaostávajú tiež maloobjemovými aj bezpečnostnými parametrami, na druhú stranu sú v tomto smere na tom neporovnateľne lepšie v porovnaní s elektromotorkami.
VXT 2 Quadro patrí medzi dvojmiestne elektromobily s nečakane nízkou hmotnosťou 304 kilogramov. Výrobca toho docielil použitím rúrkového rámu s ľahkou plastovou kapotážou. Tá je zaujímavá predovšetkým vďaka nevšednému farebnému dizajnu. VXT 2 Quadro je totiž dostupný až v šiestich rôznych vyhotoveniach, pričom si možno objednať kombináciu až troch farieb. Skrátka elektromobil pre násťročných ako vyšitý.
Spoločne s výrobcom sme navrhli špeciálnu edíciu elektromobilu VXT 2 Quadro, ktorú si u nás budete môcť už čoskoro objednať. O akú konfiguráciu ide?
Určite vás zaujíma, koľko vôbec stojí prevádzka takto malého a nenáročného elektromobilu? Po stránke servisných nákladov to je v podstate nula. Žiadne výmeny oleja a podobných nezmyslov, z ktorých profitujú značkové servisy. Samotné jazdné náklady sa dajú odhadnúť na jeden cent na kilometer jazdy. Do 10 kilometrov vzdialenej školy vás tak cesta bude stáť celých 11 centov. Výrobca navyše udáva dojazd až 50 kilometrov, čo je v rámci mesta dostatočná hodnota.
V zadnej časti elektromobilu VXT 2 Quadro sa nachádza lítiová batéria s rozšírenou kapacitou 60 V 40 Ah. Nabíjanie prebieha pomocou štandardnej 230 V zásuvky. Pre nabíjanie je nutné vyhradiť si aspoň 5 hodín času a jazdu na dlhšie vzdialenosti si bude dobré naplánovať. Sieť nabíjacích staníc v SR je však celkom hustá a aktuálne ide o viac ako 200 miest.
Od takto minimalisticky poňatého elektromobilu nečakajte žiadne parametre na úrovni Tesly. Za podobnú cenu totiž do Tesly kúpite leda tak čelné sklo a kompletnú súpravu originálnych pneumatík.
Elektromobil | VXT 2 Quadro |
---|---|
Maximálny dojazd | 50 km |
Rýchlonabíjanie (80 %) | – |
Klasické nabíjanie (100 %) | 5 hodín |
Kapacita batérie | 40 Ah |
Maximálna rýchlosť | 45 km/h |
Orientačná cena s DPH | 7 269 € |
VXT 2 Quadro je elektromobilovou perlou do mestských ulíc, nepočítajte preto čo do úložného priestoru so žiadnou elektrickou dodávkou. Výhodou vozidla VXT 2 je ale bezplatné parkovanie v centre veľkých miest, kde vám stačí aj len polovica štandardného parkovacieho miesta. Nízke prevádzkové náklady na najazdený kilometer sú potom rajskou hudbou pre každého šetrného teenagera.